Algemene Voorwaarden

Balanced Spaces

versie 8 juli 2025

Artikel 1: Definities

  1. Dienstverlener: Balanced Spaces, gevestigd te Den Haag, KvK-nummer 2737353,
  2. Deelnemer / opdrachtgever: degene met wie Balanced Spaces een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Dienstverlener en deelnemer / opdrachtgever.
  4. Klant: een klant / consument die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
  5. Overeenkomst: Deelnemer en dienstverlener zijn overeengekomen de opdracht waarbij de dienstverlener tegen betaling van honorarium en kosten werkzaamheden voor de deelnemer/opdrachtgever verricht. De algemene voorwaarden zijn hierbij van toepassing.

Artikel 2: Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, facturen, bestellingen, werkzaamheden en levering van diensten of producten door of Balanced Spaces.
  2. Balanced Spaces en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Balanced Spaces en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de consument of van anderen nadrukkelijk uit.

Artikel 3: Aanbod, offertes en aanvaarding

  1. Als partijen besluiten met elkaar samen te werken, en het aanbod wordt aanvaard, heeft deelnemer een bedenktijd van 3 kalenderdagen om van de overeenkomst af te zien.
  2. Als deelnemer niet afziet van de overeenkomst binnen de aangegeven 3 kalenderdagen, of al gebruik wenst te maken van de diensten van dienstverlener, ontstaat direct een betalingsverplichting voor het gehele traject/opdracht.
  3. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Balanced Spaces slechts, nadat de klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

Artikel 4: Tarieven en betalingen

  1. Met acceptatie van het aanbod ontstaat de verplichting tot betaling, ook wanneer niet het gehele traject wordt doorlopen of niet alle sessies kunnen worden bijgewoond, tenzij dit te wijten is aan omstandigheden veroorzaakt door dienstverlener.
  2. Betaling van diensten van Balanced Spaces vinden plaats uiterlijk 1 week voor startdatum van de dienst/opdracht.
  3. Betaling in termijnen is mogelijk in overleg, maar een eerste termijn dient in een dergelijk geval altijd tenminste 1 week voorafgaand aan de startdatum te zijn voldaan.
  4. Als de deelnemer in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de deelnemer.
  5. Betaling (in termijnen) vindt plaats met een factuur.

Artikel 5: Prijzen & betalingstermijn

  1. Balanced Spaces hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Balanced Spaces mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. Klant rekent producten direct af.

Artikel 6: Herroepingsrecht

Een klant mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:

  • Het product is gebruikt.
  • Producten met etherische oliën erin verwerkt.
  • Het geen product is dat speciaal op maat van de klant is gemaakt of aangepast.
  • Producten in de vorm van e-book of e-cursus.

De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:

  • Op de dag nadat de klant het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling.
  • Zodra de klant een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
  • Zodra de klant bevestigd dat hij de digitale inhoud via internet gaat afnemen.

Artikel 7: Vergoeding van de bezorgkosten

  1. Wanneer de klant op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Balanced Spaces heeft geretourneerd, dan zal Balanced Spaces de aankoopprijs van het product retourneren mist het teruggestuurde artikel in goede staat, ongebruikt is.
  2. De kosten voor het retour zenden zijn voor rekening van de klant. Producten onder rembours worden niet aangenomen.

Artikel 8: Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt
  2. Levering vindt plaats bij Balanced Spces, tenzij anders wordt afgesproken.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
  4. De levertijden van Balanced Spaces zijn indicatief. Als later wordt geleverd, kan de klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk wordt afgesproken.
  5. De levertijd gaat in wanneer de door de klant voor akkoord is getekend en door Balances Spaces electronisch is bevestigd aan de klant.
  6. De klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Balanced Spaces later levert dan is afgesproken.
  7. De klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Balanced Spaces niet binnen 14 dagen kan leveren na hierover schriftelijk op de hoogte te zijn gesteld.
  8. Wanneer de verpakking van een geleverd product ongeopend of beschadigd is, dan moet de klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de klant dit niet, dan kan hij Balanced Spaces niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

    Artikel 9: Ruilen

De klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij geleden de volgende voorwaarden:

  • Ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop.
  • Het product mag niet zijn gebruikt. Producten met etherische oliën nemen wij niet terug.
  • Het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met aangehechte origineel prijskaartje.
  • Het product is nog niet gebruikt.

Artikel 10: Wijziging en annulering

  1. In het geval voor onvoorziene omstandigheden of overmacht heeft dienstverlener de mogelijkheid een dienst of onderdeel van de dienst te onderbreken, verplaatsen of annuleren.
  2. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte van dienstverlener en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn.
  3. Dienstverlener maakt een wijziging zoals bedoeld in dit lid zo spoedig mogelijk kenbaar aan deelnemer en er zal worden gezocht naar een passende oplossing.
  4. Als deelnemer/opdrachtgever de dienst/opdracht wil annuleren dan wordt de (aan)betaling niet geretourneerd.

Artikel 11: Uitvoering, verslaglegging en garantie

  1. Balanced Spaces zorgt ervoor dat de werkzaamheden op vakbekwame wijze en naar beste inzicht en vermogen worden uitgevoerd.
  2. De dienst wordt schriftelijk of mondeling geëvalueerd tussen deelnemer/opdrachtgever en Balanced Spaces.
  3. Met de deelnemer/opdrachtnemer gesloten overeenkomst leiden voor Balanced Spaces tot een inspanningsverplichting, niet tot een resultaatsverplichting, waarbij Balanced Spaces gehouden is haar verplichtingen zodanig na te komen, als naar normen van zorgvuldigheid en vakmanschap van Balanced Spaces verlangd kan worden.
  4. Het Feng Shui advies baseert Balances Spaces op de door opdrachtgever verstrekte informatie zoals de plattegrond. Balanced Spaces is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in het advies die ontstaan zijn op basis van onjuist aangeleverd informatie.

Artikel 12: Geheimhouding

  1. Balanced Spaces houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van de klant ontvangt geheim.

Artikel 13: Klachtenregeling

  1. Eventuele klachten kunnen binnen 14 dagen, schriftelijk (met naam, adres en datum), gemeld worden bij Balanced Spaces. Samen wordt gezocht naar een passende oplossing. Het streven is om de klacht binnen vier weken af te handelen. Een klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld.

Artikel 14: Aansprakelijkheid

  1. Elke aansprakelijkheid voor persoonlijke en materiële schade is uitdrukkelijk uitgesloten.

Artikel 15: Wijzigingen in het privacybeleid

  1. Balanced Spaces behoud te allen tijde het recht mijn privacybeleid te wijzigen. Op deze pagina/website vind je echter altijd de meest recente versie. Als het nieuwe privacybeleid gevolgen heeft voor de wijze waarop Balanced Spaces al verzamelde gegevens met betrekking tot jou verwerk, dan wordt de klant daar per e-mail van op de hoogte gesteld.